sobota 25. srpna 2012

O nákupech v Česku a vysmátých Polácích



Tak, a mám těch lží o polských potravinách dost. Vím, co zatím stojí. Neschopnost a strach čelit konkurenci. Není to poprvé, co jsem se setkal s  účelovou lží. Technická sůl, vaječné zmetky, rakovinotvorné dodělávky. Fuj! Desítky milionů Poláků se potácí mezi životem a smrtí… A je to všechno jinak.Konzumují a přesto žijí spokojeně. Nic a nikdo jiný je notráví..
 Je mi hanba za ty zprávy našich televizí, novin, žel i mých sousedů, že opakují jen a jen výmysly. To jsou ty stokrát opakované nepravdy, které vyvolávají strach a nutí ,,hezky-česky“ nakupovat naše drahé, o kvalitě raději nemluvím výrobky… Ráno, když jsme jeli do polského Zgorzelce, zastavili jsme v pavlovickém Kauflandu. Ty bagety a obložené housky by měla vidět potravinářská inspekce. Byla sice neděle, ale ono to bude asi stejné i v jiné dny. Salám okoralý, krabí salát kyselý, pečivo tvrdé. O dvě hodiny dál v Polsku v obdobných nákupních centrech – vše chutné, žádné omývané a resuscitované salámy, vaječné aspiky bez chuti, zápachu. A kolem živí Poláci – konzumenti – podle našich médií, nad hrobem z toho, co doma konzumují.
A ceny? Raději se ani neptejte. Jídlo o třetinu, nejméně, stavebniny, pohonné hmoty, elektronika, v podstatě na co se podíváte – levnější. To Vás potom bere čert, jak jsme v Čechách hloupí a neumíme si dupnout na politiky, aby přestali lhát a krást, na obchodníky a jejich marže, na výrobce, kteří neumí to, co Poláci – vyrábět levněji.
Jak neobjektivní jsou naši novináři, když nejsou schopni si poplašné zprávy ověřit. To, čeho jsme svědky, že české jahody, jsou lepší než polské, je do nebe volající blbost, kterou šíří jen ti, co neumějí (nechtějí) ty české prodat levněji. Musí opravdu být mezi výrobní cenou a prodejcem vždy tolik mezičlánků? A to je u nás v Čechách se vším. Tolik parazitů snad nikde na světě nemají -  lobistů, poradců, expertů na prodej a s tím spojenou reklamu. To, co stojí mezi výrobcem, prodejcem a zákazníkem ohromně vše prodražuje a naše výrobky přestávají být konkurence schopné. Pak musí přijít to, co známe – očerňování pomlouvání, polských, německých, ruských výrobků.
Ale přeci je stále víc těch, co v Polsku nakupují. V jejich zájmu, a v zájmu starších lidí a dětí přestaňme si lhát. Kdo obrací každou korunu má alternativu, kde levně a dobře nakoupit. Ti, co mají dost peněz, ať nakupují, kde chtějí a volají po záchraně českého zboží, ale ať pro to taky něco udělají. Ať nepodporují takové výrobce, co v konkurenci neobstojí, nebo ať jejich práci podpoří státní – evropské dotace. Tak hospodaří Poláci – umí to, co naši taky, ale žel, než se české zboží dostane k českému zákazníkovi, spousta parazitů si něco přirazí. Suma sumárum, jet do Polska za nákupy se vyplatí…    

Žádné komentáře: